Alla inlägg under juni 2009

Av kaosellerinte - 30 juni 2009 20:47

Saknar en person så mycket för tillfället, vet inte hur den personen skall få mig lugn igen. Kanske inte borde gömma mig när vi ses?


En dag i kaos men ändå en trygghet. Den förste jag mötte i morse gjorde mig varm, nästa gjorde mig glad och den tredje gav mig en kram. Så mycket stöd och kärlek som jag fått de senaste dagarna, gör mig så glad. Tack för att ni orkar, har det lite tufft just nu. Fått många tråkiga besked den sista tiden och har själv en del att ta tag i. Ibland känns mitt liv helt sjukt, samtidigt så älskar jag det och människorna i det. Ni är inte många som får vara nära men ni är bäst. Snart är det semester, jag behöver det mer än någonsin. Nu väntar salta kex, kräftost och godis..


Kram

Av kaosellerinte - 28 juni 2009 19:56

Har världens bästa chef.. Är helt säker på det.. Att hon dessutom är en av mina närmaste vänner är väl en bonus..


Idag har jag hälsat på mina fina vänner, R och J. N var där oxå, tycker så mycket om att träffa alla tre. Hoppas ni fick mycket gjort, själv har jag röjt massor. Förstår inte hur det kan finnas så mycket att göra i ett hem som mitt. Sedan är det nog extra bra för min hjärna att få slänga och tänka. Har idag pratat med min älskade vän i omgångar, förmodligen det enda jag kan göra för tillfället. Får väl se om jag stjäl personen och gömmer.


Har idag fått ta emot inte mindre än 218 mess, hur många jag har skickat vill jag inte ens fundera på. Får en massa uppmuntrande ord från mina vänner, betyder hur mycket som helst. Att få mess om ankor och andra fåglar får mig på riktigt bra humör. Alla mess som jag har fått från en viss seriefigur är oxå otroligt uppskattade, hur det kan komma så många har jag svårt att förstå men älskar det.


Har en riktigt bra stund just nu, känner mig jättefin och uppskattad. I morgon får jag träffa T, lång promenad väntar med våra små vovvar. Skall bli så himla mysigt. Hoppas dessutom på att få träffa en annan viktig människa i veckan, länge sedan och behöver det så mycket.


Puss och kram på er..

Av kaosellerinte - 28 juni 2009 09:48

Ett barn som kritiseras

lär sig att fördöma.

Ett barn som får stryk

lär sig att slåss.

Ett barn som hånas

lär sig blyghet.

Ett barn som utsätts för ironi

får dligt samvete.

Men ett barn som får uppmuntran

lär sig förtroende.

Ett barn som möts med tolerans

lär sig tålamod.

Ett barn som får beröm

lär sig att uppskatta.

Ett barn aom får uppleva rent spel

lär sig rättvisa.

Ett barn som får känna vänskap

lär sig vänlighet.

Ett barn som får uppleva trygghet

lär sig tilltro.

Ett barn som blir omtyckt och kramat

lär sig att känna kärlek i världen.


Älskar den här dikten så mycket. En dag som denna saknar jag min vän som försvann för tio år sedan extra mycket, det är så orättvist att någon så ung väljer att försvinna. Ta hand om era barn, de förtjänar all kärlek i världen. Snart har ja två små pluttar att vara moster till, mina små skruttar.


Kram

Av kaosellerinte - 27 juni 2009 22:51

Ett löparpass idag, väldigt skönt att komma ut och röra på sig.. 8 timmar med L, härligt att prata om allt..


Dessutom har två personer varit en stor del av min dag, två vänner som på olika sätt har gjort sig påminda.. Den ene gör mig lugn, den andre fruktansvärt orolig..


Snart får jag träffa min lilla A, längtar efter min lilla älskling.. Längtar redan efter nästa, lille P-U.. ;-)


Kram

Av kaosellerinte - 26 juni 2009 20:39

Tårar..

Rensning..

Av kaosellerinte - 26 juni 2009 20:28

Finns många träd att krama och det behövs just nu. Jag har huvudet fullt av tankar, det där med glassplitter stämmer mer och mer. Det blev en promenad innan jobbet, fick efter mycket tjat sällskap och det var nog nyttigt för oss båda. Min lilla bebis låg hemma och sov, hon behöver ut och röra på sig men det var inte aktuellt alls. Det har varit en lång natt med lite sova, prata, sova, prata..


Önskar så att jag fick ösa, har ett jättebehov av att bara vara liten.. Händer något hela tiden i mitt liv, är så trött..


Vill bara att mina vänner skall veta att jag älskar er.. Önskar att M kunde förstå mig, tror inte att jag är så komplicerad. Det kan vara skillnaden i livet, ålder och erfarenhet..


Kram

Av kaosellerinte - 25 juni 2009 09:32

Visst är livet underligt. Det får fan aldrig gå spikrakt uppåt av någon underlig anledning. Jag älskar mitt liv och skulle aldrig vilja vara utan det men kan önska att det inte var som att gå på glassplitter så ofta. Att mina stuprör håller på att braka och att det är en invasion av rödmyror känns som småsaker men känslan i själen att inte kunna räcka till är värre. Har det senaste halvåret fått så mycket kritik för mina val att jag borde vara rädd att göra "fel" men just nu skulle jag kunna göra vad som helst för att rädda situationen. Älskar min vän så mycket men vet inte ens var jag skall börja reda i allt.


Skall snart till jobbet, dags att beta av några timmar där. Vill inte vara utan mitt jobb men just idag känns det som mina tankar kommar att vara hos någon annan. Vissa människor behöver sin skyddsängel väldigt mycket och just nu jobbar min för fullt..


Kram på er alla, älskar er!

Av kaosellerinte - 24 juni 2009 22:15

Har precis kommit hem efter en lång promenad, rensat huvudet massor. Fått älta.. :-)


Idag har jag fått ett tråkigt besked, en av mina närmaste vänner har gjort bort sig och mår för tillfället fruktansvärt dåligt. Vet inte alls vad jag skall göra, så mycket känslor just nu. Jag älskar honom väldigt mycket men han kan verkligen göra mig så arg.


Det händer så mycket i mitt liv hela tiden, varför kan det inte få vara lugnt? Är glad att jag har mina vänner men fan vad en del av er kan göra mig arg.. :-) Just nu skulle jag mer än någonsin behöva krypa in i en famn och bara få vara väldigt liten. Sitter med en telefon som piper och piper, messen ramlar in och jag vet inte vad jag skall göra. Hur hjälper man någon som mår skit ordentligt?


Ta hand om er!

Kram


Ovido - Quiz & Flashcards