Alla inlägg under april 2009

Av kaosellerinte - 30 april 2009 11:29

..även om det inte kändes så igår. Magen krånglar, ingen svininfluense dock. :-) Passar på att ligga i sängen och läsa lite. Jag har oxå kommit fram till, efter att snart vara klar med min första uppgift, att jag är ett kap. Inte för att jag är rik, jag är bibliotekarie och kan därför knappast bli rik om jag inte vinner på lotto. Jag är ett kap för att jag faktiskt har koll för första gången i mitt liv. Tänker ligga i sängen idag och vara stolt över vilket kap jag är. Undra om detta är ett bra sätt att ragga på? ;-)


Kram kram så länge

Av kaosellerinte - 27 april 2009 19:13

Trots att vi i Östergötland (jag säger vi trots att jag är inflyttad) inte är kända för den vackraste dialekten så är jag säker på att miljön i landskapet är vackrast. Jag har tillbringat en timme vid vattnet, så underbart fint. Kände hur mycket jag älskar att komma ut i naturen.


Min dag har varit kanonbra, tack underbara kollegor för att jag slapp få mjölk på mig idag. :-) Nu väntar pappershögar för att få i ordning på min första uppgift. Kan dock erkänna att jag köpt fyra nya böcker idag OCH en skrivbok. (Jag vet vad du tänker, C.) Men vem kan motstå en underbar skrivbok som det står: "Det är alltid för tidigt att ge upp" på. Inte jag i alla fall.


Ta hand om er alla!

Kram

Av kaosellerinte - 27 april 2009 06:36

Så vackert det är ute, solen kommer att skina över oss idag oxå. Snart är det dags att gå till jobbet och det ska faktiskt bli roligt! Alltid kul att träffa mina kollegor. Bilden av en bibliotekarie kan verkligen vara intressant. Fast det kanske inte är på alla bibliotek personalen jagar varandra med maten vi hittar i bokhyllorna.. :-)


Kram

Av kaosellerinte - 26 april 2009 20:11

Har tankat energi idag. Jag älskar att jobba, jobbar på flera olika ställen och mår så otroligt bra av att träffa nya människor. Varje möte med en annan människa ger en möjlighet att lära sig något nytt, både om andra men främst sig själv. Idag har det blivit ännu tydligare hur mycket jag älskar livet och hur viktig N är för mig, att diskutera med honom gör att jag förstår både mig själv och andra bättre.


Jag bor vackert, har kanonbra jobb, världens bästa vänner och jag känner att jag lever! Andas en stund på dina blommor så känner du oxå att du lever.


Kram

Av kaosellerinte - 26 april 2009 05:47

Känns som jag precis slutat jobba men snart är det dags igen. Bara att bita ihop. Jobbar åtminstone bara 9 timmar idag.


Boken heter "I balans: 52 lysande idéer om att finna ditt inre lugn" och är skriven av Tania Ashan.


Jobbdax!

Av kaosellerinte - 25 april 2009 21:10

Efter en dag med 13 roliga men jobbiga timmar med arbete känner jag att jag lever. Lever i allra högsta grad. En vacker solbränna eftersom jag har arbetat utomhus och solen har lyst hela dagen.


Idag är oxå den första dagen i resten av mitt liv. Det känns häftigt att jag faktiskt lever. Jag har fått 52 uppgifter att genomföra i mitt liv för att finna det inre lugn som jag sökt efter i flera år. Varje uppgift kommer att få ta den tid som behövs och jag kommer inte att ta nästa förrän jag känner mig nöjd med en uppgift.


Min första uppgift är: Du är din egen chef. Det handlar om att ta ansvar för sitt eget liv. Är någon nyfiken berättar jag gärna mer men min uppgift just nu är att se över mina inkomster och utgifter. Låter det tråkigt? Kanske.. Men jag ser fram emot uppgiften som handlar om att bada badkar och bara njuta..


Nu ska jag rulla ihop mig till en liten boll, läsa Bamse och annat som 32-åringar läser.


Kram

Av kaosellerinte - 24 april 2009 18:51

Dags att ta tag i något som jag aldrig trodde att jag skulle göra, nämligen blogga. Trodde inte mitt liv kunde vara tillräckligt intressant men det kanske finns något att skriva om. Men är man bibliotekarie och älskar att brodera är nog livet komplett. Kanske i alla fall..



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards