Alla inlägg under maj 2009

Av kaosellerinte - 30 maj 2009 08:42

Igår blev det fyra nya böcker, älskar att vandra runt i min lilla bokhandel och bara mysa bland alla böcker. Sitter bland böcker hela dagarna men tillbringar ändå en del av min fritid i bokhandeln och på andra bibliotek.


Den viktigaste boken som fick följa med mig hem igår (förutom 8 böcker från biblioteket!!!) är Dödgrävarens dotter av Joyce Carol Oates efter ett tips från min syster. De andra böckerna är: Förbjuden frukt av Sarah Addison Allen, Gårdarna runt sjön (älskar den, läst den förut men vill äga den) av Birgit Th Sparre och Vi som hade alla rätt av Kristina Thulin & Jenny Östergren. Har knappt kunnat släppa Oates bok men idag väntar tusen saker att göra så. Suttit ute och läst i solen och bara njutit av dagens första timmar. Snart dags att börja fixa mina vegetariska grillspett, skall bli gott.


Kram kram på er

Av kaosellerinte - 29 maj 2009 19:25

Idag har jag fått reda på det försvinner en filial. Skit oxå men tänker kämpa lite till. Har tillbringat en och en halv timme med en person som börjar bli viktigare och viktigare i mitt liv och vi diskuterade räddningsinsatser. Han lär mig mer och mer för varje gång jag pratar med honom. Tänker samla på sådana personer och försöka få bort alla puckon.


Trots lite negativt besked så känns jobbet lika roligt som alltid. Igår var det fest, var lite skeptisk innan men hade skitkul. Satt med ovan nämnda person och skrattade hur mycket helst. Dålig humor är underbar ibland.


Att vara vegetarian är inte jättelätt i alla lägen, känns som det finns massa kul att laga själv men i den här stan känns det hopplöst att käka lunch ute. Blir ofta en tråkig grönsallad. Måste bli bättre på matlådor. Måste köpa frys oxå. Måste diska. Massa måsten men viktigast just nu är att göra saker jag vill och mår bra av. I samtalet med ovan nämnda person X idag handlade mycket om drömmar och må bra saker. Vi hade väldigt olika åsikter, han vill ha husvagn och jag ett tält.. :-) När jag pratar drömmar med någon ny person kan jag bli otroligt medveten om saker jag knappt vågat tänka förut. Även om jag sen inte alltid berättar om dem så går hjärnan igång. Just nu är det kaos. Eller mer än kaos även om det är ett lugn i min själ som inte fanns där igår. Finns människor som stack hål på ballongen.


Kram

Av kaosellerinte - 26 maj 2009 19:44

Nu är jag vegetarian på riktigt. Bilderna på de danska grisarna gjorde mig extra stolt över mitt beslut. Investerat i en kokbok för vegetariener så att jag inte bara skall äta biffar. Känner mig inspirerad så vi får hoppas att det går bra. Får ju bra stöttning av L också.


Idag har jag träffat en människa som alltid får mig att må bra, J.H Hon är kunnig och fantastiskt trevlig. Vi pratade böcker och jag fick en massa boktips, skall bli kul när alla mina reservationer på böckerna kommer..


Tårta på jobbet idag, vi firade att det är tisdag och att vi har kul ihop.. Dessutom fyllde jag ju år för typ 3 månader sedan så det gick ju oxå att fira. ;-)


Kram



Av kaosellerinte - 25 maj 2009 21:39

Hjärnan går på högvarv just nu. Så många tankar som finns. Saker händer som får mig att börja fundera ordentligt. Tack R för att du fick mig att tänka roliga tankar en stund och tack Br för att du finns.. Tack B för att du lär mig saker om livet.. Ni är fina vänner..


Dagar som dessa återkommer tankarna på mina två grabbar som inte finns kvar längre. Saknar er mer än någon kan förstå.


Ta hand om dig, T. Du finns i mina tankar.. Kram

Av kaosellerinte - 25 maj 2009 19:40

Önskar så att livet kunde förändras. Saker händer som man inte kan styra över och det känns så grymt. Fixar inte att skriva mer just nu men jag lever i alla fall..


Kram

Av kaosellerinte - 22 maj 2009 21:44

Har tillbringat några timmar med mina vänner Br och A och deras fina ungar. Åkte därifrån med en massa kläder. Provade och provade och det mesta kunde jag faktiskt ha. Tack så mycket.


I morgon skall min lilla systerdotter Astrid få sitt namn. Moster skall hålla tal och läsa dikt, lite nervöst. Men kommer nog att gå bra hoppas jag.


Just nu längtar jag mest efter T, vill hålla om dig. Tänker så mycket på dig.

Kram kram

Av kaosellerinte - 22 maj 2009 10:27

Varit inne på tillminneav.se och tänt ett ljus för en helt underbar kille som lämnade oss förra hösten. Tänker på dig, Nicke, varje dag och minns allt kul vi har gjort tilsammans. Glömmer aldrig dicketter, en upplimmad miniräknare och världens goaste kramar. Finns så många minnen men saknaden gör så ont.


Kram

Av kaosellerinte - 22 maj 2009 09:45

.. har fått mig att tänka lite. Hon ger mig en del att fundera på, både bra och dåligt kanske.


Fredag morgon, jag är ledig. Ligger i sängen, grymt godissugen. Borde kanske åka en sväng till stan och unna mig en STOR påse godis. Det är ju snart löning.. ;-)


Funderar på om det kanske verkligen är dags att flytta någon annanstans. Älskar mitt lilla hus men världen är stor och det finns mycket kvar att upptäcka. Kanske äntligen skulle bli bibliotekarie i Georgien, nytt språk förstås. Får se till att lära mig arabiska klart först kanske så får det bli andra språk sen.


Hjärnan går på högvarv, men det är väl kanske inte så konstigt just nu. Mycket som händer och jag räcker inte till.


Kram 

Ovido - Quiz & Flashcards